Nieuw betaal met "in3" vanaf € 150,-
Betaal in 3 termijnen zonder extra kosten !
Kies voor in3 bij het afrekenen
Merken

Traxxas

https://traxxas.com

 

Traxxas

Traxxas is een Amerikaans bedrijf opgericht in 1986 dat zich richt op de productie van radiografisch bestuurbare modelbouwvoertuigen, waaronder auto's, boten en drones. Traxxas produceert zowel elektrisch als op nitrol aangedreven bestuurbare voertuigen.

Hoofdvestiging: McKinney, Texas, Verenigde Staten

Opgericht: 1986

Directeur en Eigenaar: Mike Jenkins (1986–)

Omzet/jaar: $ 25-50 miljoen per jaar

Oprichters: Jim Jenkins, David Katz

 

Geschiedenis

Vanaf 1987 begon Traxxas met de verkoop van een reeks elektrisch aangedreven stadiontruck- en buggymodellen. In 1989 bracht Traxxas zijn eerste radiografisch bestuurbare boot uit, de Villan IV. In 1992 werd het eerste RTR-nitromodel, de Nitro Hawk, uitgebracht, vier jaar later gevolgd door een RTR-nitroboot, de Nitro Vee.

In 1999 bracht Traxxas zijn eerste monstertruckmodel op ware grootte uit, de T-Maxx.[1] Een grotere monstertruck, de X-Maxx, kwam uit in 2015. Traxxas debuteerde ook met een zelfrichtend systeem waarin gekantelde voertuigen zichzelf weer op hun plaats kunnen zetten.[3]

In november 2012 lanceerde Traxxas zijn eerste vliegtuigproducten, de ready-to-fly DR-1 Helicopter en QR-1 Quadcopter.

 

Traxxas Racing

Traxxas was een titelsponsor voor de Stadium Super Trucks, waar Mike Jenkins, president van Traxxas, aan meedeed tijdens het eerste seizoen. Tijdens het seizoen 2016 heeft Team Traxxas trucks ingezet voor Matthew Brabham en Sheldon Creed.

Traxxas sponsort ook atleten die deelnemen aan motorcross. Dit omvat Ryder DiFrancesco, Carson Mumford, Gage Schehr, Axell Hodges en Justin Mulford.

Traxxas was de hoofdsponsor van John Force Racing teamlid, Courtney Force, de dochter van John Force. Courtney Force bestuurt de Traxxas Chevrolet Camaro SS Funny Car in de NHRA.

Traxxas was een sponsor in de Championship Off-Road Racing (CORR) -serie tot zijn overlijden in 2008. Het nam het over als titelsponsor in een off-road raceserie genaamd de Traxxas TORC Series. Traxxas demonstreerde haar producten op evenementen en had een Traxxas Mobile Support Center ter plaatse. Het Mobile Support Center vervoerde Traxxas-onderdelen, auto's, vrachtwagens en boten. Traxxas' hoofdsponsoring van de TORC Series eindigde in 2014.

Traxxas TORC-serie

Door Traxxas gesponsorde coureurs in shortcourse races zijn Jenkins, Keegan Kincaid, RJ Anderson en Jeremy McGrath.

In 2010 sponsorde Traxxas de Toyota Tundra nr. 18 van Kyle Busch in de NASCAR Camping World Truck Series.

Traxxas primeurs:

  • EERSTE brandstof bedrijfsklare RC
  • EERSTE gebruiksklare RC
  • EERSTE Door de bestuurder bediende vooruit/achteruit-transmissie
  • EERSTE op afstand bediende sperdifferentiëlen
  • EERSTE hoge/lage transmissie
  • EERSTE automatisch schakelende transmissie met 2 versnellingen
  • EERSTE waterdichte elektronica
  • EERSTE 2,4 GHz-zender met Apple iOS-interface
  • EERSTE 100mph RTR-voertuig
  • EERSTE zelfrichtende monstertrucks

 

Traxxas uit Texas, VS is een RC-fabrikant opgericht in 1987 en verantwoordelijk voor het toen revolutionaire concept van een volledig geassembleerd, gebruiksklaar, R/C-voertuig van hobbykwaliteit. In feite bedacht het bedrijf de nu gebruikelijke uitdrukking "ready-to-run" om zijn aanbod te beschrijven, en ging zelfs zo ver dat het een gratis hulplijn opende, aangezien dergelijke voertuigen een breed segment van de instappers zouden aanspreken. niveau R/C-markt. Onderdelen en hop-ups zouden ook direct beschikbaar zijn.

Dat eerste aanbod, een offroad elektrische buggy op schaal 1/10 genaamd "The Cat" en gebaseerd op een bestaand NIKKO-ontwerp, werd geleverd met een radio met pistoolgreep van hobbykwaliteit en ESC al geïnstalleerd. Toen RC-enthousiastelingen de voordelen van een dergelijk voertuig ontdekten, inclusief gemakkelijk verkrijgbare vervangende onderdelen, nam de aanvankelijk trage verkoop van Traxxas een vlucht. Traditionele bouwers konden zelfs hun hart ophalen bij het feit dat er later een kitversie van The Cat zou worden uitgebracht.

In latere jaren groeiden de elektrische RTR-modellen van Traxxas enorm in functies, verfijning en prestaties. Traxxas werd een echt competitieve race-aanwezigheid met de "Hawk" en "Radicator"-buggy's en later met de TRX-1-buggy, Blue Eagle-racetruck, TCP-buggy en de SRT-racetruck.

In 1989 werd het RTR-concept toegepast op RC-boten met de introductie van de tweemotorige Villain IV deep-vee offshore-cruiser en in 1992 werd de eerste nitro-aangedreven RTR-nitrotruck, de "Nitro Hawk", geïntroduceerd. 1996 zou de eerste RTR-nitroboot zijn, de "Nitro Vee" met zijn elektrische hulpmotor waarmee de boot kon worden bediend en naar de kust kon terugkeren als de brandstof opraakte.

In 1999 arriveerde Traxxas' meest populaire, best verkochte en technologisch geavanceerde model tot nu toe. Deze door nitro aangedreven monstertruck, ook wel de "T-Maxx" genoemd, was het eerste voertuig dat was uitgerust met een voorwaartse/achterwaartse transmissie die werd bediend via een derde kanaal op de zender. De transmissie met twee snelheden maakt topsnelheden tot 48 km/u mogelijk, terwijl de veerweg van meer dan 8,9 cm, gedempt door acht met olie gevulde schokbrekers, zorgt voor een stabiele, snelle werking op vrijwel elk terrein. Een tweemotorige elektrische versie genaamd "E-Maxx" is gebaseerd op hetzelfde ontwerp en accepteert veel van de wijzigingen van zijn voorganger. Beide hebben uitgebreide aftermarket-ondersteuning.

De E-Maxx wordt momenteel door het Amerikaanse leger gebruikt als basis voor een op afstand bestuurbare, robotbommenspeurder in het naoorlogse Irak.

Door het succes van de T-Maxx werd Traxxas een leider in RTR-monstertrucks. Hun nieuwste nitro-aangedreven modellen zijn de 1/10-schaal, tweewielaangedreven Jato en 1/10-schaal, vierwielaangedreven Revo. Beide hebben een chassislay-out die is geoptimaliseerd voor eenvoudig onderhoud, een extra lange veerweg, een elektrische starter aan boord en, in het geval van de Jato, een topsnelheid van bijna 88 km/u. De Revo maakt gebruik van een uniek schokabsorptiesysteem met binnenboord schokbrekers die horizontaal zijn gemonteerd. Mocht een wiel tot de bovengrens van zijn veerweg worden gedwongen, dan zorgt de extra hefboomwerking van het systeem voor maximale tractie op de overige wielen. Traxxas werkt samen met Novak om elektronische snelheidsregelingen te produceren voor zijn elektrische RTR-voertuigen en -vaartuigen. Ontwerp en ontwikkeling van Traxxas-modellen wordt volledig in eigen huis gedaan, met een deel van de daadwerkelijke productie in het buitenland.

Het chassisplatform dat in 1994 werd uitgebracht en dat van Traxxas een geëerd bedrijf maakte

De Rustler en Bandit hebben een aangepast chassis in kuipstijl, waarbij de ontvanger en de batterij op het hoofdchassis worden gemonteerd en de ESC op een batterij connector wordt geplaatst. De schokbrekers zijn "Ultra" shocks, de Traxxas-standaard, met een diameter van 8 mm. De versnellingsbak is een solide kunststof tweedelige eenheid met ingegoten draagarmbevestigingen. De transmissie is geladen met metalen tandwielen, een planetair tandwieldifferentieel, lagers en alles wordt bij elkaar gehouden met 16 metalen schroeven. De voorkant heeft een stuurinrichting in de stijl van een bel die wordt ondersteund door het stijve bovendek. Het schot monteert de solide composiet kunststof schoktoren, de voorkant van het bovendek en de A-armen. Het meeste plastic is composiet en grijs van kleur, hoewel de draagarmen, schoktorens en ESC-bevestigingen allemaal zwart zijn.

De Stampede deelt dezelfde voor- en achterkant als de Traxxas Rustler, maar gebruikt een kuipchassis met een hoog zwaartepunt.

Slash familie

Het platform waar het allemaal mee begon! Een van de meest beproefde Traxxas-families, maakt gebruik van een lange veerweg, een gecentreerd chassis en de duurzaamheid van Traxxas. De originele Slash was een 2wd Short course truck (SCT), voorzien van een ProGraphix geverfde schaal, een Titan 550 motor en XL-5 ESC, een meegeleverde NiMh-batterij die een snelheid van 45 km/h bereikt. Het was volledig waterdicht. Makkelijk om aan te werken en veel hop-ups om de prestaties te maximaliseren. Later werd een 4x4-versie uitgebracht. Een grote krachtcentrale, de VXL-3500-motor en een VXL3-s ESC die in staat is tot 3-cell LiPo. Topsnelheid van een brute 100+ mh/h, een van de beste Traxxas-trucks die er zijn. Een Slash werd opnieuw uitgebracht met de kracht van de Slash 4x4, de Velineon. Slash VXL is een epische truck met een snelheid van 100 km/h. De Slash 4x4 heeft weer een nieuwe release gehad, de Ultimate-editie. Het heeft Big Bore lichtmetalen schokbrekers, stabilisatorstangen, midden differentieel, lichtmetalen links, lichtmetalen stuurblokken en lichtmetalen borgmoeren. Van 2008 tot heden is dit de beste SCT die er is.

Huidige modellen:

  • 1/16 Slash 4X4
  • Slash
  • Slash VXL
  • Slash 4X4
  • Slash 4X4 Ultimate
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »